محمود احمدی‌نژاد و شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی در مذاکراتی آخرین تحولات منطقه و راه‌های ارتقای بیش ازپیش روابط جمهوری اسلامی‌ایران و قطر را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

رئیس‌جمهوری در این دیدارکه عصر پس از استقبال از امیر قطر در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد و دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری خبر آن را منتشرکرد، با ابراز خرسندی از توسعه بیش از پیش روابط 2 کشور در زمینه‌های مختلف‌، همکاری‌های جمهوری اسلامی‌ایران و قطر را به نفع منطقه و جهان اسلام دانست.

وی  با استقبال از ابتکار عمل قطر برای برگزاری نشستی مشترک برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای در آینده‌ای نزدیک، اظهار امیدواری کرد که این نشست‌ها بتواند به توسعه همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه کشورهای منطقه بینجامد.

رئیس شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار صلح‌، ثبات و امنیت برای همه کشورهای منطقه است، ما علاقه‌مندیم که همه کشورها در صلح و صفا با هم زندگی کنند.

شیخ حمدبن خلیفه آل‌ثانی امیر قطر نیز  در ادامه با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای خدشه‌دار کردن در روابط کشورهای منطقه با جمهوری اسلامی‌ایران گفت: کشورهای غربی با برخی بهانه‌جویی‌ها، خواستار سوءاستفاده از کشور‌های منطقه علیه ایران هستند اما همکاری‌های مشترک کشورهای منطقه با یکدیگر می‌تواند تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

امیرقطر که در دیداری چندساعته ظهر روز پنجشنبه وارد تهران شده بود، شامگاه همان روز به کشورش بازگشت.

سکوت شبکه قطری

پایگاه خبری جهان گزارش داد که شبکه تلویزیونی  الجزیره قطر  با وجود توجه گسترده به ورود کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا به بغداد و سفر گوردون براون نخست وزیر انگلیس به کابل‌، در بخش‌های مختلف خبری خود اشاره‌ای به سفر امیر قطر نداشت.پایگاه‌های اینترنتی این شبکه تلویزیونی نیز در گزارش‌های کوتاهی به سفر امیر قطر به ایران پرداختند.

کد خبر 61237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز